wtorek, 23 lipca 2013

Ciasto marchewkowe

O cieście marchewkowym słyszałam już dawno, ale jakoś nie mogłam przekonać się do jego zrobienia. Ostatnio mój przyjaciel podrzucił mi przepis i poprosił o to abym je upiekła. Oczywiście nie mogłam mu odmówić. Przepis, który od niego otrzymałam trochę zmodyfikowałam. Z tego co wiem ciasto smakowało:).
Składniki:
- 2 szklanki mąki,
- 1,5 szklanki cukru,
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 4 jajka,
- 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej,
- 4 łyżeczki cukru wanilinowego,
- szczypta soli,
- 1 opakowanie przyprawy do piernika,
- 3/4 szklanki oleju,
- 4 szklanki drobno startej marchewki,
- cukier puder do posypania ciasta.
Przepis: 
Na samym początku do ubitego białka dodajemy cukier, cukier wanilinowy oraz żółtka. Lekko mieszamy. Kolejno dokładamy mąkę, sól, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia, przyprawę do piernika i na sam koniec startą marchewkę. Masę przelewamy do blachy (keksówki) wyłożonej papierem do pieczenia.
Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 60-70 minut. Po upieczeniu ciasto posypujemy cukrem pudrem.

1 komentarz:

  1. uwielbiam marchewkowe ciasto. Jutro jadę do mamy właśnie coś upiec tylko już jej zapowiedziałam, że będzie chlebek cukiniowy. Następnym razem piekę z marchewki :)

    OdpowiedzUsuń