środa, 17 lipca 2013

Pumpernikiel? Mam na niego smaczne sposoby!

Lubicie pumpernikiel ? Ja bardzo! Od kiedy pamiętam to za nim przepadałam. Jako mała dziewczynka latałam po mieszkaniu z kromką z masłem i się cieszyłam, że jem taki inny, dobry, czarny chlebuś. Dziś chcę Wam pokazać moje propozycje na smaczne kanapki. Którą wybralibyście najchętniej?

Pumpernikiel z guacamole pod serową pierzynką

1 kromka pumpernikiel
0,5 sztuki awokado
2 ząbki czosnku
1 łyżka śmietany 30%
1 paseczek papryki czerwonej
1 plasterek sera żółtego
pieprz czarny, sól

Awokado obrać i rozgnieść w miseczce widelcem ze śmietaną. Dodać sól, pieprz i wycisnąć ząbki czosnku. Razem dokładnie wymieszać. 
Nałożyć na pumpernikiel mieszankę z awokado, pokrojoną w kostkę paprykę oraz przekrojony na 3 części plaster żółtego sera. Zapiec w 150 stopniach przez 8 min.



Pumpernikiel z nachos i sosem tajskim

2 kromki pumpernikiel
2 bardzo cieniutkie plasterki masła
2 pieczarki
10 nachos
6 cieniutkich plasterków sera żółtego
2 łyżki sosu tajskiego
pieprz czarny

Na każdym pumperniklu rozsmarować odrobinę masła. Pieczarki pokroić w grubsze plastry i ułożyć na kanapkach. Na tym położyć po 5 nachos na jednej kanapce i położyć ser. Zapiekać około 10 min w 150 stopniach (ser najlepiej jak jest lekko spieczony). Po wyciągnięciu polać sosem tajskim i posypać świeżo mielonym pieprzem.


Pumpernikiel z mulami po włosku

2 kromki pumpernikiel
0,5 szklanki muli (bez muszelek)
2 łyżki kukurydzy
4 oliwki
3 łyżki startego sera
0,5 cebuli
bazylia, oregano
sól czosnkowa, pieprz czarny
2 krople tabasco
2 łyżki oliwy z oliwek
Na oliwie podsmażyć chwilkę cebulkę posiekaną w drobną kostkę, dodać mule chwilkę podsmażać ciągle mieszając i przykryć pokrywką na około 3 min na małym ogniu. Dodać kukurydzę i wszystkie zioła, przyprawy i tabasco. Chwilkę podsmażyć i ściągnąć z ognia, puki ciepłe dodać ser aby się rozpuścił i dobrze i szybko wymieszać.
Na pumpernikiel położyć jeszcze ciepłą potrawkę z muli i oliwki przekrojone na pół.


1 komentarz: