środa, 10 lipca 2013

pralinki porzeczkowo-kokosowe


W ramach współpracy ze sklepem emako.pl, dostałam między innymi foremkę do pralinek. Już dawno chciałam taką mieć i nareszcie stałam się jej szczęśliwą posiadaczką. Od razu zabrałam się do roboty. Wyczarowałam pralinki o smaku porzeczkowo-kokosowym. Szybki przepis i smaczny. Mmmm, pycha!


Składniki:

  • czekolada mleczna
  • wiórki kokosowe
  • dżem porzeczkowy
Nad garnkiem, w którym gotowała się woda, postawiłam metalową miseczkę. Zrobiłam tzw. kąpiel wodną. Do miseczki wrzuciłam tabliczkę czekolady i wiórki kokosowe. Poczekałam aż się rozpuści. Pędzelkiem wysmarowałam foremkę czekoladą i odstawiłam do lodówki na 5 minut. Czynność tą powtórzyłam 3 razy. Gdy czekolada zastygła do każdej pralinki włożyłam łyżeczkę dżemu truskawkowego. Zalałam pozostałą czekoladą. Pralinki były gotowe po godzinie.


Dodatkowo okazało się, że foremka do pralinek idealnie nadaje się do zrobienia kostek lodu. Do każdego otworu włożyłam po 3 kuleczki porzeczek i zalałam wodą. Wstawiłam do zamrażarki na 3 godziny. Świetnie wyglądają w szklance a do tego bo rozpuszczeniu lodu mamy świeże porzeczki do schrupania.
Podsumowując. Zwykle jestem daleka od wyrażania pochlebnych opinii tylko dlatego, że nawiązałam współpracę i wypadałoby napisać w samych superlatywach. Ale te foremki naprawdę zrobiły na mnie pozytywne wrażenie i z czystym sumieniem mogę je polecić. Nie kosztują dużo a dają dużą frajdę.

3 komentarze:

  1. Robię podobne, ale bez dżemu, skorzystam z niego na drugi raz bo wyglądają pysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robi się je chyba ekspresowo, do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, foremka super :) Już dawno się do takiej przymierzamy, ale chcemy zwykłe kwadraciki albo koła :)

    OdpowiedzUsuń